8. september 2024

Skytterhusløsning

Ekstraordinært årsmøte, sak 3: Skytterlaget har i mange år og omganger sett på muligheten for å få et skytterhus, men planene har strandet pga høye kostnader.

Hausen som var på skytebanen ble vedtatt å sprenge bort. Dette ble gjort i vinter. Plassen ble planert og overskuddsmasse brukt til å utvide parkeringsplassen mellom «Frysa» og brua. Tomt for skytterhus var dermed også på plass, og det som ble ansett som et rimelig alternativ var en brakkeløsning for skytterhus i tillegg til at dette reduserer dugnadsinnsats betraktelig.

Styret kom tidligere i juni over en brakkerigg bestående av fem brakker i stålkonstruksjon på 2,9×8,5 meter. Fire av brakkene utgjør en sal, mens den femte er kontorer. Brakkeriggen er i topp stand, og har vært benyttet til kurslokale. Pris for brakkerigg inklusive transport på plass er kr 220.000,-

Styret har sondert planene blant lagets medlemmer, og alle tilbakemeldinger er udelt positive. Vi har derfor vært i kontakt med banken løsning for lånefinansiering.

Styrets forslag:

Ekstraordinært årsmøte gir styret fullmakt til å lånefinansiere kjøpet av brakkeriggen samt transport.